Alle bedrijven zouden een “force for good” moeten zijn. We promoten de waarden van “business as a force for good”, nemen onze verantwoordelijkheid voor mens, planeet en economie. We creëren gedeelde waarde met al onze stakeholders.
Wij stimuleren verandering. We verspillen geen tijd aan het bespreken van problemen. In plaats daarvan richten we al onze energie op het beschrijven van de ideale situatie. Vervolgens werken we achterwaarts terug, naar wat nodig is om die verandering te realiseren.
We omarmen de geest van onderlinge afhankelijkheid tussen mens, planeet & economie. We sturen weg van polariserende debatten. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje,… met 17 gaten (SDG’s) in de bodem. Laten we de krachten bundelen en aan de slag gaan!
Uit velen zijn we één. We werken als een team. We creëren een podium voor elkaar. We erkennen de kracht van onze verschillen. We ondersteunen elkaar proactief, op alle mogelijke manieren, om onze collectieve doelen te bereiken.
De beste ideeën moeten winnen. Het maakt niet uit waar ze vandaan komen. Een idee is pas een idee als het is neergeschreven, ondersteund is door data & gedeeld kan worden met het team.
De woorden die we gebruiken, doen ertoe. Hoe we over onszelf en anderen praten, heeft een grote invloed op hoe we worden begrepen door en resoneren bij anderen. De stem van Sustainability Partner is informeel, positief, ondersteunend en inclusief. We streven ernaar deze principes te volgen tijdens alle interacties.
De manier waarop we luisteren, doet ertoe. Niet om zelf te kunnen spreken nadien, of om te beoordelen wat er gezegd wordt vanuit onze eigen referentie kaders. We luisteren om ons volledig in te kunnen leven in anderen & te begrijpen wat hen drijft.
Duurzaamheid draait niet om perfectie, wel om betrouwbaarheid. Onze stakeholders moeten ons kunnen vertrouwen. Daarom zetten we ons in voor continue verbetering & delen we onze voortgang om verandering te versnellen transparant met alle stakeholders.